Nusikaltimas ir bausmė (rus. Преступление и наказание) – vienas žymiausių rusų rašytojo Fiodoro Dostojevskio romanų. Pirmą kartą publikuotas žurnale „Rusijos Pranešėjas“, o 1866 m. išleista knyga.
Kartu su Levo Tolstojaus "Karas ir Taika", šis kūrinys yra laikomas rusų literatūros šedevru. Kūrinyje gvildenamos filosofinės, socialinės problemos, keliama nusikaltimo priežastis ir reikšmė.
Kartu su Levo Tolstojaus "Karas ir Taika", šis kūrinys yra laikomas rusų literatūros šedevru. Kūrinyje gvildenamos filosofinės, socialinės problemos, keliama nusikaltimo priežastis ir reikšmė.
Parašė:
Fyodor Dostoyevsky
Fyodor Dostoyevsky
2015 m. gegužės 8 d. 00:21:12
Turbūt vienas akivaizdžiausių klasikinio rusų realizmo pavyzdžių. Man siužetas patiko. Ir Dostojevskis viską dėsto gražiai, sklandžiai, jo žodynas geras (arba bent jau vertėjas gerai padirbėjo). Kūrinys, vertas dėmesio.
Platesnį mano komentarą galite rasti diskusijoje "Paskutinė perskaityta knyga", vis dar pirmame puslapyje pas mane.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2014 m. lapkričio 1 d. 22:46:25
Taip ir nesu perskaičius jos, bus proga motyvuotis :)
2012 m. gegužės 7 d. 13:10:28
Man labai patiko ši Realizmo "Nusikaltimas ir bausmė" knyga. Žiauriai užsivedžiau. Gal kas matėt filmą 2002 metų išleistą BBC "Crime and punishment" ?
2010 m. liepos 16 d. 17:20:07
____________________
Meilė kovoja,bet žmonės akli,kas atsimerks,tam iš dangaus,leisis ji Šitam pasaulį meilė gimdo ateitį,praeitis-dabartį,o ateitis-sapnus. (Sahja) Mano batai iš Lietuvos,mano kelnės iš Vokietijos,mano kepurė iš Rusijos,o mano širdis,iš Indijos.Visa Visata ,tik sapnas,tik laikas,kurio nėra,mums tai atvers.
2010 m. liepos 16 d. 17:14:11
____________________
\"Ir su išgąsčiu, ir su baime klausiaus tavo žodžių ir savo širdies plakimo.\"
2010 m. kovo 29 d. 21:53:53
2009 m. birželio 16 d. 09:12:01
2009 m. birželio 15 d. 21:46:20
nevadink kito asilu.
2009 m. birželio 15 d. 21:10:15
____________________
Aš Turbūt Dievas.
2009 m. birželio 15 d. 20:34:16
2009 m. birželio 12 d. 23:42:45
____________________
Aš Turbūt Dievas.
2009 m. birželio 12 d. 22:36:22
ka dar gero zinai ?
2009 m. birželio 12 d. 22:35:05
2009 m. birželio 12 d. 22:28:26
Ir dostojevskis ne žinovas, jis nediktuoja jokių tiesų.. rašė sau žmogus ir tiek vieniem jis patinka kitiems ne - tačiau nesutinku, kad iš jo nėra ko išmokti
____________________
Jeigu tu turi nuostabią žmoną, pritrenkiačią meilužę, prabangų automobilį, neturi problemų su valdžia ir mokesčių tarnybomis, o tau išėjus į gatvę visada šviečia saulė ir praeiviai tau šypsosi - pasakyk NE narkotikams!
2009 m. birželio 12 d. 22:22:40
nemanai jog tai yra nesamone mokytis is zmogaus, viskas ko tu gali ismokti tai buti zmogum. o kas is tokiu nuopoliu ar siekiu. tai yra niekai, ir pasiteisinimai, nedaugiau. todel zmonems ir patinka, nes pateisina ju kvailuma. ir ramu.
O ko as noriu ? tikrai netokios nuvalkiotos tiesos. nes jos nera, ir joks zinovas, atspausdintas ar ne, jos tau nepapasakos, o tik itikins kokia nesamone. todel prausau, netiketi juo. : )
as pats sau dostojevskis.
2009 m. birželio 12 d. 22:15:18
____________________
Jeigu tu turi nuostabią žmoną, pritrenkiačią meilužę, prabangų automobilį, neturi problemų su valdžia ir mokesčių tarnybomis, o tau išėjus į gatvę visada šviečia saulė ir praeiviai tau šypsosi - pasakyk NE narkotikams!
2009 m. birželio 12 d. 22:12:02
geriausia, jei nori issiaiskinti iprastine visuomenes isminti tai skaitai si rasytoja-zmogu, ir tada zinai nuo ko begti. cia jei kartais suabejoji ar zmones tikrai neverti nieko, abejones pradingsta. o dabar pagalvojau, jis zmoniu zinovas ir nedaugiau, vaje, o dabar galvojau jog gali buti ir daugiau. reikes paskui dar pagalvoti.
2009 m. birželio 1 d. 21:47:57
____________________
Jeigu tu turi nuostabią žmoną, pritrenkiačią meilužę, prabangų automobilį, neturi problemų su valdžia ir mokesčių tarnybomis, o tau išėjus į gatvę visada šviečia saulė ir praeiviai tau šypsosi - pasakyk NE narkotikams!
2008 m. vasario 18 d. 10:54:28
____________________
ARBATOS KLUBAS!
2008 m. vasario 16 d. 18:59:01
____________________
Yes, I’m a Disney princess, thanks for asking.
2008 m. vasario 16 d. 18:43:49
____________________
Kopijuoti be autoriaus sutikimo draudžiama. Rimtai.
2008 m. vasario 16 d. 13:59:33
2008 m. vasario 16 d. 10:24:25
Sužavėjo mane ir Dostojevskio stilius, ir kūrinio baigtis, ir tai, kad meilė reikalinga net susiskaldžiusioms asmenybėms - nusikaltėliams.
Dabar norėčiau perskaityti "Idiotą", gal ir reiks.
____________________
I am the unmaker... I bring death to the beautiful dawn.
2006 m. spalio 1 d. 22:24:21
Labai gera knyga, bet dėl savo stiliaus ne visiems pakenčiama. Man labai patiko vidinio žmogaus pasaulio aprašymai, nors kitus šios knygos skaitytojus jie atgrasė. Knyga apie nusikaltimą, padarytą dėl prastos socialinės padėties. Pagrindinis veikėjas gailisi įvykdęs nusikaltimą, gyvena nuolatine baime ir stresu. Pagrindinė kūrinio idėja - sąžinės teismas galingesnis už įstatyminę bausmę.
Čia irgi visai ne taip aprašyta
____________________
"Atveskite ir pastatykite kautynėse kareivį priešais pačią patranką ir šaukite į jį, jis vis dar turės viltį, bet perskaitykite tam pačiam kareiviui nuosprendį, kad jis tikrai mirs, ir jis iš proto išsikraustys arba ims verkti." F. Dostojevskis
2006 m. spalio 1 d. 22:23:24
gera knyga. klasika. skaiciau, bet gan seniai...
knygoje zmogus norejo patikrinti, kiek toli jis gali 'nueiti', ar sugeba ivykdyti zmogzudyste be sazines grauzaties. galu gale sazine ji taip uzgrauzia, kad jis pats prisipazitsa ivykdes zmogzudyste(atrodo, taip ten baigiasi,db ne visai atsimenu)
kai pradejau skaityt, man buvo neaiksu, kodel pagr.herojus ivykde zmogzudyste.tai paaiskeja tik skaitant knyga.zodziu, jis (herojus) turejo savo teorija apie stiprius ir silpnus zmones. jo nuomone, stiprus zmones gali "perlipt" per svae ir nuzudyti, o silpni - ne.nu zodziu nzn ar lb aiskiai cia isdesciau, reikai paciam skaityt.
pritariu Dolante, ne visiem si knyga pakenciama, bet man pakenciama visai netgi
aviettine> kai suzinai apie ka knyga, dingsta malonumas skaityt. geriau pati perskaityk
Sąžinė jo ten neužgraužia.
O priežastis žudyti ne vien ta. Išvis tos priežastys ten labai sumaltos ir Dostojevskis paliko šiek tiek vietos pačio skaitytojo vaizduotei.
____________________
"Atveskite ir pastatykite kautynėse kareivį priešais pačią patranką ir šaukite į jį, jis vis dar turės viltį, bet perskaitykite tam pačiam kareiviui nuosprendį, kad jis tikrai mirs, ir jis iš proto išsikraustys arba ims verkti." F. Dostojevskis
2006 m. rugpjūčio 13 d. 11:07:00
2006 m. liepos 27 d. 12:14:40
____________________
I want more than I am
2006 m. liepos 27 d. 11:21:25
2006 m. liepos 12 d. 21:36:25
Žmonės mėgsta eiti ten kur juos pasiunčia : ] Išeitų, jog reikia kad būtų kas juos pasiunčia..
'Kaip sekas?' : ]
____________________
'O tu man atsakai [..]'
2006 m. liepos 9 d. 19:08:05
____________________
Sviesa galima skleisti dviem budais:buti zvake arba ja atspindinciu veidrodziu. (Edith Wharton)