Lee „Scratch“ Perry (pilnas vardas Rainford Hugh Perry, taip pat žinomas kaip Pipecock Jackxon ir The Upsetter) – 1936-ųjų kovo 20-ąją Jamaikoje gimęs muzikantas ir prodiuseris.
Lee „Scratch“ Perry laikomas vienu svarbiausių žmonių reggae muzikoje. Perry turėjo didelę įtaką dub stiliaus formavimuisi. Lee „Scratch“ Perry gimė neturtingoje šeimoje mažame kaimelyje. 1950-ųjų pabaigoje jis atvažiavo į Kingstoną. Pirmąjį įrašą jis padarė kartu su Jamaikos muzikos įrašų pionieriumi Clementu „Coxsone“ Doddu jo vėliau legendine tapusioje studijoje „Studio One“. Vėliau kas savaitę Lee „Scratch“ Perryrengdavo regio vakarėlius. 1960-ųjų pabaigoje jis padarė pirmąjį savo įrašą „Old For New“, o daina „Chicken Scratch“ tapo vietiniu hitu.
1966 metais Lee Perry paliko „Studio One“ studiją, teigdamas, kad per studijoje praleistą laiką negavo nei pripažinimo, nei pinigų. Jis iškart prisijungė prie prodiuserio Joe Gibbso, kuris kitais metais pakvietė Lee Perry vadovauti tik ką sukurtai įrašų kompanijai „Amalgamated“. 1968 metais, paaiškėjus, kad Gibbs’as, kaip ir Doddas, siekia pasiglemžti visą šlovę ir pinigus, Lee Perry nusprendė, jog pats taps prodiuseriu. Jis sukūrė grupę The Upsetters ir įrašų kompaniją „Upsetter Recerds“. Grupėje grojo gitaristas Huxas Brownas, boso gitaristas Jackie Jacksonas, būgnininkas Hugh Malcolmas, klavišininkai Winstonas Wrightas ir Gladstone Andersonas. The Upsetters įrašė hitais tapusius „Kill Them All“, „The Vampire“, „Dig Your Grave“, o taip pat albumą „Return Of Django“.
1969 metais Didžiojoje Britanijoje „Return Of Django“ pateko į top 10, o Lee Perry surinko naują The Upsetters sąstatą koncertams užsienyje. Jis paėmė su savimi jauną grupę The Hippy Boys. Turas po Didžiąją Britaniją buvo pirmas regio grupės pasirodymas užsienyje. The Upsetterssusilaukė didelės sėkmės, tačiau namo grupė grįžo nusivylusi, nes Perry didžiąją dalį honoraro pasiėmė sau. Kartą į „Upsetter Recerds“ atėjo Bobas Marley, nusprendęs, kad jo grupės The Wailers karjerai gali padėti bendradarbiavimas su The Upsetters. Po kelių bendrų pasirodymų The Upsetters prisijungė prie The Wailers. Sužinojęs, jog Bobas Marley perviliojo jo grupę, Lee Perry įsiuto ir net norėjo nudėti Marley. Galiausiai buvo nuspręsta, kad The Upsetters liks The Wailers sudėtyje, o Lee Perry taps grupės prodiuseriu.
The Wailers lygis greitai kilo. Tačiau 1971 metais Bobo Marley ir Lee Perry santykiai pašlijo. The Wailers suformavo naują grupę, 1973 metais pasirašė sutartį su „Island Records“ ir tapo įžymybėmis. Lee Perry padaryti The Wailers įrašai buvo parduoti šimtais tūkstančių vienetų. Žinoma, The Wailers jokių pinigų negavo. Tai galutinai supriešino Marley ir Perry. 1974 metais Kingstono pakraštyje Lee Perry pastatė savo naująją studiją. Virš jos durų Perry parašė „Black Ark“ ir pareiškė, kad nuo šiol čia bus visatos reggae centras.
Prasidėjo Perry garso eksperimentai. Lee Perry beveik ištisai sėdėdavo studijoje ir rūkydavo marihuaną. Įrašai studijoje labiau panašėjo į vakarėlius, nes durys buvo atviros visiems. Neišlaikiusi to, kad vyras visą dėmesį skiria muzikai, jo žmona Paulina paliko Perry ir pasiėmė vaikus. Taip pat 18-os valandų trukmės darbo dienos studijoje, kurių metų netrūko alkoholio ir marihuanos, stipriai paveikė Lee Perry. Vieną rytą jis visiškai sudegino „Black Ark“ studiją. Vėliau jis pasakojo, kad „Black Ark“ buvo pernelyg juoda ir baisi vieta. „Nepaisant to, kad aš esu juodas, aš turėjau sudeginti ją – ji buvo per daug juodą. Ji norėjo mane suėsti“, - sakė Perry. Lee Perry nusprendė nutraukti prodiuserio darbą ir imtis kūrybos.
1980-aisiais jis laikinai pakeitė vardą į Pipecock Jackxon. Jis nusprendė atkurti „Black Ark“, tačiau apsigalvojo ir buvusios studijos vietoje iškasė tvenkinį. 1981 metais su reggae grupe The Terrorists jis surengė turą po JAV. Kitais metais jis su grupe The Majestics įrašė albumą „Mystic Miracle Star“. 1989 metais Lee Perry su savo naująja žmona Mireille persikėlė į Šveicariją. Žmona tapo jo vadybininke. 1990-aisiais savo name Ciuriche Perry įrengė studiją „White Ark“. Praėjus beveik dviems dešimtmečiams po „Black Ark“ sudeginimo, atėjo antroji Lee Perry populiarumo banga. 2003 metais Lee Perry albumas „Jamaican E.T.“ Geriausio reggae albumo nominacijoje gavo „Grammy“ apdovanojimą. 2004-aisiais žurnalas „Rolling Stone“ irašė Perry į šimto iškiliausių visų laikų muzikantų sąrašą.
Lee „Scratch“ Perry laikomas vienu svarbiausių žmonių reggae muzikoje. Perry turėjo didelę įtaką dub stiliaus formavimuisi. Lee „Scratch“ Perry gimė neturtingoje šeimoje mažame kaimelyje. 1950-ųjų pabaigoje jis atvažiavo į Kingstoną. Pirmąjį įrašą jis padarė kartu su Jamaikos muzikos įrašų pionieriumi Clementu „Coxsone“ Doddu jo vėliau legendine tapusioje studijoje „Studio One“. Vėliau kas savaitę Lee „Scratch“ Perryrengdavo regio vakarėlius. 1960-ųjų pabaigoje jis padarė pirmąjį savo įrašą „Old For New“, o daina „Chicken Scratch“ tapo vietiniu hitu.
1966 metais Lee Perry paliko „Studio One“ studiją, teigdamas, kad per studijoje praleistą laiką negavo nei pripažinimo, nei pinigų. Jis iškart prisijungė prie prodiuserio Joe Gibbso, kuris kitais metais pakvietė Lee Perry vadovauti tik ką sukurtai įrašų kompanijai „Amalgamated“. 1968 metais, paaiškėjus, kad Gibbs’as, kaip ir Doddas, siekia pasiglemžti visą šlovę ir pinigus, Lee Perry nusprendė, jog pats taps prodiuseriu. Jis sukūrė grupę The Upsetters ir įrašų kompaniją „Upsetter Recerds“. Grupėje grojo gitaristas Huxas Brownas, boso gitaristas Jackie Jacksonas, būgnininkas Hugh Malcolmas, klavišininkai Winstonas Wrightas ir Gladstone Andersonas. The Upsetters įrašė hitais tapusius „Kill Them All“, „The Vampire“, „Dig Your Grave“, o taip pat albumą „Return Of Django“.
1969 metais Didžiojoje Britanijoje „Return Of Django“ pateko į top 10, o Lee Perry surinko naują The Upsetters sąstatą koncertams užsienyje. Jis paėmė su savimi jauną grupę The Hippy Boys. Turas po Didžiąją Britaniją buvo pirmas regio grupės pasirodymas užsienyje. The Upsetterssusilaukė didelės sėkmės, tačiau namo grupė grįžo nusivylusi, nes Perry didžiąją dalį honoraro pasiėmė sau. Kartą į „Upsetter Recerds“ atėjo Bobas Marley, nusprendęs, kad jo grupės The Wailers karjerai gali padėti bendradarbiavimas su The Upsetters. Po kelių bendrų pasirodymų The Upsetters prisijungė prie The Wailers. Sužinojęs, jog Bobas Marley perviliojo jo grupę, Lee Perry įsiuto ir net norėjo nudėti Marley. Galiausiai buvo nuspręsta, kad The Upsetters liks The Wailers sudėtyje, o Lee Perry taps grupės prodiuseriu.
The Wailers lygis greitai kilo. Tačiau 1971 metais Bobo Marley ir Lee Perry santykiai pašlijo. The Wailers suformavo naują grupę, 1973 metais pasirašė sutartį su „Island Records“ ir tapo įžymybėmis. Lee Perry padaryti The Wailers įrašai buvo parduoti šimtais tūkstančių vienetų. Žinoma, The Wailers jokių pinigų negavo. Tai galutinai supriešino Marley ir Perry. 1974 metais Kingstono pakraštyje Lee Perry pastatė savo naująją studiją. Virš jos durų Perry parašė „Black Ark“ ir pareiškė, kad nuo šiol čia bus visatos reggae centras.
Prasidėjo Perry garso eksperimentai. Lee Perry beveik ištisai sėdėdavo studijoje ir rūkydavo marihuaną. Įrašai studijoje labiau panašėjo į vakarėlius, nes durys buvo atviros visiems. Neišlaikiusi to, kad vyras visą dėmesį skiria muzikai, jo žmona Paulina paliko Perry ir pasiėmė vaikus. Taip pat 18-os valandų trukmės darbo dienos studijoje, kurių metų netrūko alkoholio ir marihuanos, stipriai paveikė Lee Perry. Vieną rytą jis visiškai sudegino „Black Ark“ studiją. Vėliau jis pasakojo, kad „Black Ark“ buvo pernelyg juoda ir baisi vieta. „Nepaisant to, kad aš esu juodas, aš turėjau sudeginti ją – ji buvo per daug juodą. Ji norėjo mane suėsti“, - sakė Perry. Lee Perry nusprendė nutraukti prodiuserio darbą ir imtis kūrybos.
1980-aisiais jis laikinai pakeitė vardą į Pipecock Jackxon. Jis nusprendė atkurti „Black Ark“, tačiau apsigalvojo ir buvusios studijos vietoje iškasė tvenkinį. 1981 metais su reggae grupe The Terrorists jis surengė turą po JAV. Kitais metais jis su grupe The Majestics įrašė albumą „Mystic Miracle Star“. 1989 metais Lee Perry su savo naująja žmona Mireille persikėlė į Šveicariją. Žmona tapo jo vadybininke. 1990-aisiais savo name Ciuriche Perry įrengė studiją „White Ark“. Praėjus beveik dviems dešimtmečiams po „Black Ark“ sudeginimo, atėjo antroji Lee Perry populiarumo banga. 2003 metais Lee Perry albumas „Jamaican E.T.“ Geriausio reggae albumo nominacijoje gavo „Grammy“ apdovanojimą. 2004-aisiais žurnalas „Rolling Stone“ irašė Perry į šimto iškiliausių visų laikų muzikantų sąrašą.
2014 m. balandžio 14 d. 08:36:36
Jamaikos baliai
https://www.youtube.com/watch?v=CPQCl3ryxCw
https://www.youtube.com/watch?v=D2-FdufiFEY
https://www.youtube.com/watch?v=W1tYYWifKKM
https://www.youtube.com/watch?v=mNm7tUpbdF4
https://www.youtube.com/watch?v=qWG3YM6sEkk
https://www.youtube.com/watch?v=SBHucOSjkQs
2014 m. balandžio 13 d. 15:22:03
Nežinau, kaip atrodo vėlesni "krapštuko" darbai, bet pradžia primytyvi, nelyg lietuviškų balių estrada.
____________________
Sielos polėkis, išmokantis skrist - Galimybės ribotos, bet pasiryžęs bandyt. Pink Floyd - Learning to Fly