Pushaz. |
Į Hip-Hop'o veiklą Pushaz įsitraukė dėka Banjooz, dabar gerai žinomo žmogaus Lietuvos Hip-Hop'o gerbėjų tarpe. Pushaz tapo jo vadovaujamos breiko šokių grupės nariu ir, prieš pradėdamas reperio karjerą, kelis metus su draugų kompanija šoko breika, ar, kaip sako pats, kažką panašaus. Kai kilo noras išbandyti kitą Hip-Hop'o elementą, repą, prasidėjo nuolatiniai įrašinėjimai namuose, vakarais slapčia mokykloje, rūsiuose, pas draugus ir t.t. Kaip prisimena pats Pushaz, pirmas jo bandymas buvo klaikus, tačiau tai normalus reiškinys, nuo to prasideda visų naujokų karjera. Pasivadinusi Zenitaz (Pushaz, Banjooz, Kaulaz, Mazhaz), ketveriukė pradėjo ieškoti būdu, kaip pasirodyti platesnei auditorijai, ir ilgai laukti neteko. Jiems buvo pasiūlyta surengti pasirodymą savo mieste rugsėjo 1-osios proga. Tai buvo reali galimybė pademonstruoti savo sugebėjimus ir atkreipti dėmesį. Pasak Pusho, pasirodymas įsiminė didžiuliu adrenalino kiekiu, ypač dėl to, kad tada jam teko repuoti po eilinių muštynių - sugipsuota ranka ir mėlynomis akimis. Pasirodymas atvėrė grupei galimybes repetuoti vietinių kultūros namų studijoje. Taigi, nuo 1998-ųjų metų Zenitaz jau turėjo patalpas, kuriose galėjo gan profesionaliai dirbti, tačiau tai buvo tik įsibėgėjimas. Dar tais pačiais 1998-aisiais metais keturi Zarasų repo pionieriai susitaupė sumelę ir nuvyko į Vilniuje esančią "Pornosound" įrašų studiją, kurioje dirbo ir Sindikato nariai. Ten Pushaz susipažino su Svaru, su kuriuo vėliau sudalyvavo "Mama aš Dainuosiu" festivalyje. Tada duetas savo pogrupyje užėmė antrą vietą ir nusileido tik Deivio dainai "Liūdesio gėlės". Netrukus Pushui buvo pasiūlyta įrašyti bendrą kūrinį su Svaru Sindikato singlui "Sielos Vagiz". Dar labiau Pushaz susidraugavo su Sindikatu, kai išvyko kartu su grupe į koncertą Palangoje. Kai Pushaz persikėlė į Vilnių studijuoti, santykiai su likusiais Zenitaz nariais beveik nutrūko. "Pornosound'e" jie tesugebėjo padaryti du įrašus, atsirado ir šiokių tokių vidinių nesutarimų, kurie dabar turbūt jau pamiršti. Kaip sako Pushaz, atvažiavus į sostinę, prasidėjo visiškai naujas gyvenimo etapas, viską reikėjo pradėti iš pradžių. Buvo sunku vienam, dar iš provincijos, tačiau noras repuoti niekada neišblėso.
G&G Sindikatas buvo tai, ko labiausiai reikėjo. Pushaz pradėjo įrašinėti ir koncertuoti kartu su Lietuvos repo kolektyvu, kuriame visada išsiskirdavo greitu, garsiu ir energingu repo stiliumi. Po kelių metų koncertavimo ir albumų įrašinėjimo, Pushaz pradėjo galvoti apie solo bandymą, kuriam palanki dirva susiklostė 2003-aisiais. Darbai truko apie metus su kelių mėnesių pertraukomis, tačiau galutinis rezultatas, albumas "Pushaz" su 12 kūrinių, tikrai pateisino, o gal net ir pranoko lūkesčius. Buvo nufilmuotas ir vaizdo klipas kūriniui "Su Tamsa" (rež. Ignas Miškinis). Šis klipas padėjo Pushui pastebėti savyje daug trūkumų, kurie anksčiau neišryškėjo, todėl tai dar vienas žingsnis profesionalumo link. Beje klipas laimėjo Pushui "TANGO TV" įsteigtą Metų naujoko vaizdo klipo apdovanojimą. Tai įvyko 2003-ųjų pabaigoje, o 2004-ųjų pradžioje Lietuvos reperiui buvo įteiktas "RC" apdovanojimas, reiškiantis didelį gerbėjų pripažinimą. Tačiau Pushaz sako, kad tai nieko nereiškia, galbūt tik paglosto dūšią. Priešakyje dar daug darbų ir vienas jų - būsimas Zenitaz projektas, kuris turėtų suvesti Pushą ir Banjooz į vieną galingą komandą. Be to Pushaz užsiima prodiusavimo reikalais kartu su Donciavu, pats įrašinėja naujus "gabalus", žodžiu - dar tik pradeda kopti į viršūnę. Juk "Nisrazu maskva stroilas"!